Sunday Special #4: Tim Minear


Tη λατρεία μου προς το πρόσωπο του Tim Minear (αριστερά στη φωτογραφία, δίπλα στους David Boreanaz και Joss Whedon) δεν σταμάτησα ποτέ να την κρύβω, ακόμα -ή μάλλον, ιδιαίτερα- όταν άρχισε να βλέπει τις προσωπικές του δουλειές να κόβονται η μία μετά την άλλη. Χωρίς καμία αναστολή, θεωρώ τον Minear τον καλύτερο showrunner που δουλεύει σήμερα στην τηλεόραση: πάντα έτοιμος να αναπτύξει το επόμενό του concept, εντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο, και πάντα προκλητικό ως προς αυτά που επιθυμεί να πει και να πετύχει. Οι οιωνοί προσφάτως δεν ήταν οι καλύτεροι. Το FOX τον είχε εγκλωβίσει σε ένα procedural που αντιπροσώπευε όλα όσα ο Tim δεν είναι, και ο πιλότος του Drive έμοιαζε νεκρός. Αλλά ξαφνικά (τη μέρα των γενεθλίων του κιόλας), το Drive παραγγέλθηκε για σειρά, και θα έρθει την άνοιξη να προστεθεί κι επισήμως σε ένα ήδη πλούσιο resume.

Ο Tim ξεκίνησε την προθέρμανσή του ως writer στις αρχές των 90's σε lesser shows σαν τα Zorro και Lois & Clark, πριν κάνει το μεγάλο άλμα και μπει στο staff των X-Files την εποχή της μεγάλης ακμής τους. Από εκεί, όλα τα άλλα είναι ιστορία. Γραμμένη σε χρυσές σελίδες, κιόλας. (μια από αυτές το Wonderfalls, η πρωταγωνίστρια του οποίου είναι στη φωτογραφία δίπλα) Εδώ, αριθμώ τους 5 σημαντικότερους σταθμούς της καριέρας του αγαπημένου δημιουργού, μέχρι τους επόμενους...

5. The X-Files
story editor
Εδώ ο Tim ακόνισε για τα καλά τα δόντια του. Υπήρξε μέλος του staff για όλη τη διάρκεια της 5ης σεζόν, η οποία ακολούθησε την κινηματογραφική μεταφορά της σειράς. Τότε που κάθε άνθρωπος στον πλανήτη έβλεπε τα X-Files, δηλαδή, τότε που η σειρά απόλαυσε την καλύτερη χρονιά της ιστορίας της, ο Τim ήταν εκεί, μάθαινε, αλλά και δίδασκε: ένα από τα δύο του σενάρια κατά την παραμονή του στη σειρά ήταν το αξέχαστο Mind's Eye, που απέφερε και μια υποψηφιότητα Έμμυ για την LilyTaylor.

4. The Inside
co-creator
H πρώτη (και μοναδική, μέχρι το Drive) επίσημη δημιουργία του Minear είναι μια υποβλητική ιστορία βασανισμένων ψυχών που αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, δεν αποζητούν πάντα τη λύτρωσή τους. Βρίσκουν μια νοσηρή γοητεία στην κατάστασή τους, και αναπτύσσουν σχέσεις αλληλοεξάρτησης μεταξύ τους, δημιουργώντας φαύλους κύκλους πόνου και ενοχών. Αποπνικτική μελέτη μιας ομάδας ηθικά αμφίβολων χαρακτήρων, το Inside ήταν φαινομενικά ένα ακόμα procedural αλλά στη ρίζα του ήταν άβολο, ωμό και ψυχολογημένο όσο ελάχιστα αστυνομικά shows.

3. Firefly
executive producer
Η συγγραφική ευαισθησία του Minear σε συνδυασμό με την ιδιοφυία του Joss Whedon παραδίδουν ένα -δυστυχώς ανολοκλήρωτο- αριστούργημα που μίλησε για κάθε πιθανή έφραση του ανθρώπινου παράγοντα. Οι δύο showrunners κοίταξαν στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και, α
ναμειγνύοντας στοιχεία western με sci fi setting, έκαναν ιστορία τα όσα είδαν εκεί. Το θεώρημά τους μπορεί να μην έφτασε στο τελικό του συμπέρασμα, αλλά στο μεταξύ το Firefly έγινε σειρά-σταθμός, μας γνώρισε έναν από τους συναρπαστικότερους ήρωες της σύγρονης μυθοπλασίας, σχολίασε την κοινωνία μέσα από μια ξεκάθαρα προσωπική οπτική και σε συνάρτηση με κάθε έναν από τους χαρακτήρες και, το εντυπωσιακότερο όλων? Μίλησε για την παντός είδους πίστη με μια σφαιρικότητα που δε θα περίμενε κανείς από δύο άθεους δημιουργούς. Beat that.

2. Wonderfalls
showrunner
Ιεροσυλία! Το Wonderfalls πιο πάνω από το Firefly?! Ε ναι, η αγάπη μου για αυτή τη ρομαντική κωμωδία ξεπερνάει ακόμα και τα σύνορα του διαστήματος! Μέσα από την ιστορία της Jaye Tyler, μιας βαριεστημένης twentysomething που ξαφνικά μια μέρα αρχίζει να ακούει άψυχα αντικείμενα να της μιλάνε, ο Minear και ο Bryan Fuller δεν επιχειρούν να μιλήσουν για μεγάλες αλήθειες, ούτε να καταπιαστούν με κάτι βαθύ και σπουδαίο. Και είναι ακριβώς γι'αυτό το λόγο που θεωρώ το Wonderfalls το σημαντικότερο σημείο της καριέρας του Minear. Ξέρουμε πολύ καλά τι μπορεί να κάνει όταν καταπιάνεται με αντιήρωες που αναζητούν εξιλέωση, αλλά εδώ αποδεικνύεται φοβερά πολύπλευρος! Κάνει κωμωδία, κάνει ρομάντζο, κάνει offbeat, κάνει καρικατούρες που μοιάζουν αβίαστες στη σύλληψή τους. Από το φευγάτο τραγουδάκι των τίτλων αρχής μέχρι τις ολοένα και πιο παλαβές "αποστολές" στις οποίες τα διάφορα λιονταράκια, ελεφαντάκια ή φλαμίνγκο στέλνουν την Jaye της άμεσα ερωτεύσιμης Caroline Dhavernas, το όλο εγχείρημα ουρλιάζει escapism! και ειλικρινά, it doesn't get better than this.

1. Angel
showrunner
Το Angel είναι η αγαπημένη μου τηλεοπτική σειρά, συνεπώς ο Minear έχοντας υπάρξει showrunner και παραγωγός για πολλά χρόνια, βρίσκεται αυτομάτως εκεί ψηλά στους Μεγάλους. Αλλά αν κοιτάξουμε λεπτομερέστερα, θα τον εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερο, καθώς δημιουργικά, οι σεζόν του είναι λίγο-πολύ άφταστες. Θεωρώ πρακτικά αδύνατο για μια σειρά 22 επεισοδίων ανά σεζόν, να μπορέσει ποτέ να παραδόσει το σπουδαίο με τόση συνέπεια όσο η 3η σεζόν του Angel. Το focus αυτού του ανθρώπου είναι αποστομωτικό: δένει με χάρη μεταξύ τους τα storylines, διαχύοντας το ένα μέσα στο άλλο, δίχως να μένουν κενά στο ενδιάμεσο. Έτσι, οι γροθιές και οι συγκινήσεις διαδέχονται η μία την άλλη με ρυθμό πολυβόλου, και ο showrunner κρατάει για τον εαυτό του τα πιο pivotal κεφάλαια της ιστορίας. Δικηγόροι στο κελάρι? Mercy fuck με τη Darla? Η γέννηση του μωρού? Η επιστροφή του Connor? Όλα Minear! Στο τέλος της 3ης σεζόν αποχώρησε από τη σειρά για να κάνει το Wonderfalls, και η απουσία του έγινε αισθητή: η 4η σεζόν (με άλλον showrunner, πλέον) ακροβατεί επικίνδυνα στα όρια της randomness και είναι ανά σημεία ασύνδετη. Όμως σε επιμέρους επεισόδια λάμπει, και το κορυφαίο όλων είναι η one-off επιστροφή του Minear στη σειρά. Το season 4 finale, Home, το αριστούργημα όπου οι προφητείες εκπληρώνονται με ένα επίπονο twist, αποτελεί το ιδανικό κύκνειο άσμα του σπουδαίου δημιουργού στη σειρά όπου πέρασε περισσότερα χρόνια από οποιαδήποτε άλλη στην καριέρα του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου