a quick note on the Golden Globes

Παραμένουν τα πιο random και ασήμαντα μεγάλα βραβεία που τα βλέπουμε μόνο και μόνο για τους μεθυσμένους stars, και η χθεσινή βραδιά δυστυχώς δεν πολυείχε τέτοιους. Αλλά αξίζει να κρατήσουμε μόνο την εμφανισάρα τoυ Ricky Gervais ("SHUSH!!") ο οποίος σταμάτησε τον εαυτό του πριν πει το δεύτερο αστείο του σχετικά με το ολοκαύτωμα, που αργότερα αποκάλυψε: "I was going to say that when I got the DVD of Schindler's List a reviewer on the box said 'Have a box of tissues ready,' and I was going to say, 'That sounds a little bit sick.'"

Ακροβάτης δηλαδή στα όρια του αποδεκτού και μη, γραμμή που πολλοί πέρασαν χθες (Sasha Baron Cohen, cheap shot για τον Guy Ritchie; Αλήθεια;) αλλά πάνω στην οποία η ομάδα του '30 Rock' ως συνήθως χόρεψε εντέχνως, μετατρέποντας την απονομή καλύτερης κωμωδίας σε ένα ακόμα επεισόδιο της σειράς: o Tracy θα γίνει, λέει, το επίσημο πρόσωπο της σειράς στην post-racial, Obama Αμερική, ενώ έπεσε και μια χοντρή σποντάρα για τον άχρηστο πρόεδρο του NBC, Jeff Zucker ή JZ, τον οποίον ο Tracy 'ευχαρίστησε' (κατόπιν 'υπενθύμισης' από τον Alec Baldwin) λίγο μετά τις αντίστοιχες ευχαριστίες προς το κέτερινγκ. Σε αγαπώ, Tina Fey.

Κατά τα άλλα ύπνοι, με ΗΒΟ και 'Slumdog Millionaire' να σαρώνουν ό,τι βρίσκουν μπροστά τους. (Αnna Paquin; Αλήθεια;) Ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τα Όσκαρ να βραβεύσουν το 'Shakespeare in Love' των '00s, δηλαδή την ταινία που σε 10 χρόνια από τώρα όλοι θα μετανιώνουν που ψήφισαν.

27 σχόλια:

  1. Sorry, επειδή είμαι και λίγο άσχετος με το θέμα, στην τελευταία παράγραφο για ποια φετινή ταινία αναφέρεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξέρω τι λες εσύ,αλλά και μόνο για την random εμφάνιση(και βράβευση) του Mickey Rourke,τιμώ τις φετινές Χρυσές Σφαίρες.

    Αλλά ήταν ανάγκη να μου θυμίσεις εκείνη την τρισάθλια χρονιά που όλα τα Oscars τα πήραν λάθος άνθρωποι?
    Ερωτευμένος Σαίξπηρ(blah),Paltrow(εις βάρος της θεϊκής Kate Blanchett),Begnini(εις βάρος μιας από τις αγαπημένες μου ανδρικές ερμηνείες ever)...Ακόμα δεν το έχω ξεπεράσει εντελώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. OK DARK....DEN SOU ARESE TO SLUMDOG....ZIP IT AND DONT BUST OUR ....EMAS MAS ARESE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ZIP IT AND DONT BUST OUR
    Δεν θα δεχτώ καμία απολύτως υπόδειξη (πόσο μάλλον σε αυτό το ύφος) για το τι θα λέω, πώς θα το λέω και πόσο συχνά θα το λέω στο μπλογκ μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. erm nai???
    slumdog ekatsa kai to eida
    kai apofasisa oti to fincher einai 100 fores kalitero
    ego goustara pou psifisan toulaxiston to bashnir os jenoglossi kai oxi to gomorrah pou ok kali tainia alla eleos!!!
    pantos ayto to kima iper tou slumdog akoma den to exo katalavei kai an mporei kapoios na mou to ejigisei!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε, στην τελευταία παράγραφο αναφέρομαι στο 'Slumdog Millionaire' που πλέον είναι το απόλυτο φαβορί για οσκαρικό χατ-τρικ (σενάριο-σκηνοθεσία-ταινία), που όπως και το 'Shakespeare in Love' νομίζω οτι είναι μια πολύ χαριτωμένη και έξυπνη ταινιούλα που όμως δεν αξίζει να μηνμονεύεται ως η Καλύτερη κάποιας χρονιάς, σε καμία περίπτωση. Σα να κέρδιζε το 'Juno' πέρσι τους Coen, ένα πράμα, δεν ξέρω.

    random εμφάνιση(και βράβευση) του Mickey Rourke
    Ναιιιι! Ήταν υπερβολικά αργά (νωρίς;) πια και κάπως ξεγλίστρησε από τη μνήμη μου, αλλά ναι, διάολε!! Είθε να πάρει και το Όσκαρ και να τους τα κάνει όλα πουτάνα εκεί μέσα, με αφιερώσεις σε σκύλους και τα συναφή. Θεός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χμ γιατί έχω την εντύπωση ότι αυτη τη στιγμή το φαβορί για τα "μεγάλα" όσκαρ είναι το benjamin button; Παρεπιπτόντως πότε ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. hold your horses man....sou afierono to bollywood dance tou slumdog....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 22 του μήνα ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες, και αν και μια ελπίδα τη διατηρώ για τον Button, το Slumdog έχει σαρώσει ό,τι βράβευση και λίστα κριτικών έχει βρει μπροστά του. Ίδωμεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. kala perisi den thimasai???
    poia tainia ajize pou pire to oskar thimastai sto prosfato parelthon????
    kai kollisame kapou ston titaniko!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάντως μετά και τα χθεσινά, δεν υπάρχει ούτε μια αμφιβολία νομίζω για β' αντρικό :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν ξέρω, για κάποιο λόγο δεν θα ξενερώσω αν πάρει το Slumdog το όσκαρ, τουλάχιστον όχι όσο ξενέρωνα με Shakespeare In Love, Τιτανικούς, Crash και δεν συμμαζεύεται...

    Το Βutton είναι όσο καλό λένε; Περιμένω να βγεί Ελλάδα να το δω σαν άνθρωπος στο σινεμά...

    Και btw όντως, μεγάλη αγωνία για το Β' Αντρικό :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Mhpws epeidh kleinoun 10 xronia apo th fouska toy Shakespeare in Love h akadhmia 8elei na brabeusei mia antistoixh fouska?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Heh, για β' αντρικό η μεγαλύτερη απορία είναι ποιος θα παραλάβει το βραβείο στη μνήμη του Heath!

    Το Βutton είναι όσο καλό λένε; Περιμένω να βγεί Ελλάδα να το δω σαν άνθρωπος στο σινεμά...
    Καλά κάνεις! Ταινία για αίθουσα, ασυζητητί... :)

    δεν θα ξενερώσω αν πάρει το Slumdog το όσκαρ, τουλάχιστον όχι όσο ξενέρωνα με Shakespeare In Love, Τιτανικούς, Crash και δεν συμμαζεύεται...
    Ναι, υποθέτω για μένα τη διαφορά εδώ ίσως την κάνει το ποιον πρόκειται να νικήσει. Σίγουρα μετά την απονομή δε θα πετάω καρέκλες όπως τότε με το 'Crash' αλλά είναι ο Fincher ρε γαμώτο... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. LOL ναι, θα γιορτάσουμε την επέτειο με Bollywood-ιανά τσιφτετέλια :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Benjamin Button gia Razzie.
    Gia mena i xeiroteri tainia tis xronias. H kalyteri me diafora to Slumdog millionaire kai apo tis elaxistes ta teleutaia xronia pou tha parei aksia Oscar kalyteris tainias.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. btw o Fincher exei na kanei kali tainia apo to 1999 :P
    apo tin proigoumeni xilietia diladi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. exo meinei akoma me tin aporia!!!
    ti o kakos panikos me to slumdog???
    sorry kai olas alla den mporei ayto na parei oskar!!!!
    tapeini prosopiki apopsi!!!
    vevea akoma jernao me mpenini kai lista tou sintler ....edo tha skaso?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. slumdog: Ινδικός Ξανθόπουλος

    Προτείνω να κάνουν ελληνικό ρημεϊκ με Σπυρο Παπαδοπουλο στον εκατομμυριούχο, τον τύπο που μιμείται τον Ξανθοπούλο στις διαφημίσεις και τα ΜΑΤ να τον δέρνουν στην ΓΑΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ωραία θα περάσουμε στα Όσκαρ! (LOL)

    On a side-note:

    Hot on the heels of the critical and commercial success of Slumdog Millionaire, and in the midst of the country's prolonged economic slump, ABC is hoping to return Who Wants to Be a Millionaire to its prime-time lineup this summer. According to TV Week, Who Wants to be a Millionaire, which dominated the ratings when it initially aired on ABC in 1999, would return for a one- or two-week special run, coinciding with the 10th-year anniversary of the show's U.S. debut.

    (EW.com)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Gervais όλα τα λεφτά. Cohen για λύπηση.

    Ο Tracy Morgan δεν έχω καταλάβει...Ήταν on character στη σκηνή, ή παίζει τον εαυτό του στη σειρά?? :D :D

    Για τις βραβεύσεις,θα γκρινιάξω πάλι γι αυτό δεν λέω τπτ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. σορρυ, κιόλας αλλά ο...Benjamin Button του Fincher είναι μια άρτια ολοκληρωμένη ταινία προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια, που όμως δεν μπορείς σε καμμια περίπτωση να ταυτιστείς μαζί της... την παρακολουθούσα λες και έβλεπα μικρόβιο στο μικροσκόπιο... αυτό δεν την κάνει κακή ταινία... το μακιγιάζ και η φωτογραφία έχουν κάνει θαύματα, και ο fincher στήνει σκην¨ες (οι βολές στο πλοίο, και το ηλιοβασίλεμα στην προβλήτα) που είναι εξαιρετικές, αλλά μέχρι εκεί...

    το Slumdog.. στοχεύει καθαρά στο συναίσθημα... είναι πανέξυπνο που παίζει με το bolywood (αρκεί να δει κάποιος τις σκηνές τέλους) η οποία είναι η μοναδική πλέον βιομηχανία που ρολλάρει χωρίς προβλήματα με τρελλά έσοδα, έχει ένα πανέξυπνο σενάριο (οκ και λίγες ευκολίες που το εξυπηρετούν), αλλά πάει άερα πατέρα για οσκαρ. .δε νομίζω πάντως πως να το μετανιώσουμε στο μέλλον, η ταινία είναι πολύ δυνατή για να μείνει...

    Λυπάμαι μόνο πολύ που το Wall-E δεν θα είναι υποψήφιο... Αυτό μπορεί να το μετανίωσουμε...


    ps. o Sacha Baron Cohen ότι και να κάνει έχει ασυλία, και μόνο που έκανε το θεό King julian στο ΜΑdagascar 2...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φαντάζομαι παίζει πάντα και το τι σημαίνει αυτή η ταύτιση, την οποία βρίσκω υπερβολικά υπερεκτιμημένη. Αν πιάνουμε ένα έργο τέχνης και του ζητάμε απλουστευτικά να δημιουργήσει ένα βολικό δοχείο-χαρακτήρα μέσω του οποίου εμείς να αποδράσουμε από τα προβλήματά μας, τότε ναι, το 'Slumdog' μια χαρά τα καταφέρνει. Πιάνει το θεατή από το χεράκι και του λέει οτι μη σκας που τώρα η ζωή σου είναι σκατά, και οι κοινωνία σε γαμάει από κάθε σου τρύπα, και βασικά δεν έχει στον ήλιο μοίρα-- γιατί αν σου είναι γραφτό, θα σκάσει μια μέρα που όλα θα σου πάνε δεξιά. Κάθε σου αναποδιά θα οδηγήσει και σε ένα καλό, η τύχη θα σου χαμογελάσει, κι ένα σούπερ μόντελ θα σε περιμένει στην έξοδο του στούντιο. Η ταινία είναι έξυπνη και σπιντάτη, αλλά γέρνει λίγο περισσότερο προς το exploitation σε σχέση με το escapism, για τα δικά μου γούστα.

    Διότι βασικά όλη αυτή η έννοια της ταύτισης είναι λίγο... Από πού κι ως πού μπορούμε εμείς να απαιτούμε από την τέχνη να κατέβει εδώ κάτω για χωρέσει στα δικά μας τα μέτρα; Ο Fincher μίλησε για μια ακόμα φορά για τον Άνθρωπο, χωρίς να ενδιαφέρεται να του δώσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Στυλιζάρισε τη φθορά, και μίλησε για το τέλος ως εξίσου σημαντικό με την αρχή. Ως απόλυτο συμμετρικό της στοιχείο, για την ακρίβεια, με κέντρο συμμετρίας τον άνθρωπο. Έδειξε οτι χωρίς γνώση, εμπειρία και παρακμή, ό,τι προηγείται δεν έχει αξία. Δηλαδή κινηματογράφησε τη ζωή την ίδια, κάτι πολύ μεγαλύτερο από έναν μόνο χαρακτήρα. Οπότε στον 'Button' σύμφωνοι, δεν ταυτίζομαι με κανέναν χαρακτήρα. Αλλά ταυτίζομαι με τα όσα αυτός σημαίνει.

    (Σόρι αν κάτι δεν πολυέβγαζε νόημα, είμαι παντελώς ράκος και πέφτω να σαπίσω, απλά ήθελα να γράψω δυο κουβέντες πριν το κάνω!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μαζί σου στο σχόλιο περι "ταύτισης" και το πόσο υπερεκτιμημένη είναι. Δεν είναι κάτι ανασταλτικό για να απολαύσεις μια ταινία, απλά το μόνο που προσφέρει συνήθως, είναι "εύκολο" συναίσθημα και ελάχιστα παραπάνω πράγματα.


    Ο Fincher μίλησε για μια ακόμα φορά για τον Άνθρωπο, χωρίς να ενδιαφέρεται να του δώσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

    Ουσιαστικά όμως πρώτη φορά έκανε ένα τόσο ανθρωποκεντρικό έργο. Στα προηγούμενα έργα του, ο Άνθρωπος ήταν πάντα δέσμιος της κοινωνίας και των καιρών που ζούσε και ένιωθε να πνίγεται από αυτά. Ακόμα και στο πλέον "επιφανειακό" του έργο (Panic Room), αυτό το μοτίβο ακολούθησε, θέλοντας να αφήσει περισσότερο ένα κοινωνιολογικό σχόλιο παρά να ασχοληθεί με τον ίδιο τον Άνθρωπο. Στο Curious Case όμως η κοινωνική κατάσταση και οι συγκεκριμένες εποχές πέρασαν στο background και ήταν απλώς το "όχημα" για να φέρει μπροστά τον Άνθρωπο και την ίδια την ύπαρξή του και μάλιστα το έκανε πανέμορφα, ρίχνοντας συνειδητά το ρυθμό αφήγησης στον οποίο μας είχε συνηθίσει παλαιότερα.

    Αυτό που με ενόχλησε λίγο ήταν το εμφανές άνοιγμα που έκανε σε ένα ευρύτερο κοινό και το οποίο έφερε κάποιες συμβάσεις από μέρους του. Συνολικά υπέροχη ταινία, χωρίς όμως να επαναπροσδιορίσει το είδος (όπως δήλωνε ο ίδιος) και νομίζω ότι με το πέρσμα του χρόνου δύσκολα θα τη θυμόμαστε ως μία από τις top του αγαπημένου μου σκηνοθέτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Kαι τον Benjamin μπορείς να τον δεις ως δέσμιο, αλλά διαφορετικού είδους, γιατί όπως λες κι εσύ εδώ η κοινωνία περνάει περισσότερο ως ταπετσαρία, η ταινία είναι πιο ανθρώπινη από τις άλλες του. Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό, μάλιστα ένα από τα πρώτα σχόλια που είχα κάνει μετά την ταινία ήταν οτι με άγγιξε με τρόπο που δεν περίμενα ποτέ οτι θα με άγγιζε ταινία του Fincher.

    (Όμως ακόμα και τώρα δε μπορεί να μη συνδέσει τον άνθρωπο με την ιστορία που τον περιβάλει, όσο λεπτός κι αν είναι ο τρόπος με τον οποίον το κάνει. Ο Benjamin και η Daisy γίνονται κομμάτι της ιστορίας τις στιγμές που σκάει ο τυφώνας Κατρίνα, λεπτομέρεια που βρήκα ιδιαίτερα ανατριχιαστική.)

    Το αν θα επαναπροσδιορίσει το είδος μένει να το δούμε, αν και μάλλον θα συμφωνήσω κι εδώ. Περισσότερο ως curiosite θα το βλέπουμε στο μέλλον το έργο στο πλαίσιο του ρομαντικού δράματος, παρά ως κάτι που άλλαξε το genre. All said and done, νομίζω οτι αυτή τη στιγμή θα την τοποθετούσα κι εγώ μέση-και-κάτω στη λίστα των ταινιών του Fincher. Αλλά πιο σημαντικό από την κατάταξή της, είναι για μένα το πώς στέκεται μέσα στη φιλμογραφία του θεματικά και στυλιστικά σε σχέση με το υπόλοιπο έργο του, και νομίζω εκεί έχει μια ιδιαίτερη θέση. Όπως και όλες ως τώρα, το οποίο είναι μάλλον αδιανόητο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. εμενα μου αρεσαν και τα 2, αν επρεπε να διαλέξω θα διάλεγα τον φιντσερ...

    Btw το Crash ειναι ταινιαρα...Και ο μπενινι το πηρε δικαιοτατα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Moυ πάτησες τον κάλο και μετά μου κλώτσησες και το καλάμι! (LOL)

    ΑπάντησηΔιαγραφή