Studio 60 on the Sunset Strip, Episode 1
Και αυτή, μας κάνει την τρίτη φορά που παρακολουθώ αυτό το επεισόδιο. Δεν υπάρχουν πολλά καινούρια πράγματα που μπορώ να πω σε αυτό το σημείο, που να μην έχουν ήδη ειπωθεί ξανά και ξανά (χαρακτήρες και θεματικές του Sorkin, masturbation line, το instant classic rant του Wes, ο Matthew Perry που έχει ήδη εξασφαλισμένη μια υποψηφιότητα Έμμυ εκτός αν η σειρά κοπεί στα 7 επεισόδια) και αντ'αυτού θα εστιάσω λίγο στα σημεία που μπορεί στο μέλλον να αποδειχτούν προβληματικά.
Δεν είχα ποτέ μου πρόβλημα με τις έντονα αυτοβιογραφικές ιστορίες, όσο αυτές είχαν δραματικό βάρος και έρχονταν με subtext που να λέει κάτι σε εμένα ως θεατή. Όσο λοιπόν κι αν είναι σαφές οτι εδώ ο Sorkin γράφει μια ιστορία όπου αυτός και ο Tommy Schlamme αναλαμβάνουν την dream job τους, να σώσουν το SNL από τη δημιουργική καταστροφή του, αυτό από μόνο του δεν είναι κάτι που με ενοχλεί, δεν είναι κάτι που έστω με απασχολεί, διότι έχω κάθε λόγο να πιστεύω -και βάσει αυτού του επεισοδίου- οτι μέσα από αυτή την τόσο προσωπική ιστορία ο Sorkin θα γράφει κάθε βδομάδα κάτι που θα ενδιαφέρει εμένα, κι όχι μόνο αυτόν. Τα δύσκολα εδώ θα αρχίσουν όταν τελειώσουμε με το κομμάτι της φαντασίωσης, και περάσουμε στο καθαρό fiction. Kαι όταν το λέω αυτό, αναφέρομαι βασικά στον χαρακτήρα της Harriet Hayes.
Ο Sorkin έχει περίεργο παρελθόν, όταν έρχεται στο σημείο που πρέπει να γράψει έναν χαρακτήρα εκτός show. Στο West Wing, η Moira Kelly απλά εξαφανίστηκε από το ένα επεισόδιο στο επόμενο χωρίς να δωθεί ποτέ η παραμικρή εξήγηση, ενώ από την άλλη ο Sam Seaborn χάθηκε στο background του Λευκού Οίκου παίρνοντας όλο και λιγότερο screen time όταν ο χαρακτήρας του ξέμεινε από story, και πριν ο Rob Lowe απαιτήση τη λύση του συμβολαίου του. Ο λόγος που θυμάμαι αυτά τώρα, είναι διότι η Harriet έχει βασιστεί στην Kristin Chenowith, αληθινή φιλενάδα του Sorkin για χρόνια. Πιθανολογεί κανείς οτι ο δημιουργός εδώ προσπαθεί να αυτοψυχαναλύσει την σχέση του γράφοντάς την μέσα στη σειρά του, αλλά όταν πει αυτό που ήθελε, θα έχει ακόμα χρησιμότητα για το χαρακτήρα, ή θα τη δούμε να απολύεται από τη μια μέρα στην άλλη? Αγαπώ τη Sarah Paulson και εκτιμώ την ευαισθησία και την πίστη στον εαυτό της που δίνει σε ένα χαρακτήρα ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να ξεπέσει σε καρικατούρα που υπάρχει απλά για να λέει ο Sorkin "Είδατε? Δε μισώ όλους τους Χριστιανούς!"... Τόσο για την ηθοποιό, όσο και για τις ευκαιρίες που δίνει η ύπαρξή της (καυστική κριτική στην εκκλησία από την οπτική μιας χριστιανής), επιθυμώ να παραμείνει μέρος της σειράς για πολύ καιρό αφού λυθούν τα ερωτικά της (εκτός κι αν ο Aaron εδώ πάει για ένα Josh-Donna, που είναι fine by me!). Αλλά σίγουρα απαιτείται πολύ λεπτός χειρισμός από την πλευρά του δημιουργού, όπως κι αν έχει τελικά η κατάσταση.
Προχωρώντας, θα σταθώ λίγο στις εμμονές. Όπως και στο The West Wing, η σειρά ανοίγει στο πρώτο επεισόδιο επικεντρώνοντας το στόρι γύρω από ένα αστείο (μια ατάκα ήταν τότε) για το οποίο τα φανατικά χριστιανικά γκρουπ αντιδρούν έντονα και χωρίς σεβασμό απέναντι στις απόψεις αυτού που το εκφράζει. Καμία αντίρρηση εδώ, ο Sorkin έχει πρόβλημα με τους μονολιθικούς και κλειστόμυαλους ανθρώπους, και σωστά λέει όσα λέει, γιατί τα λέει καλά και εξετάζοντας το θέμα και από μια οπτική που δεν είναι η δική του. Στην πραγματικότητα, δε θα με πείραζε να δω ένα show 4 σεζόν όπου ο Sorkin απλά κατακεραυνώνει φανατικά γκρουπ, κουστουμάτους εκπροσώπους του συστήματος, και ρεπουμπλικάνους. Αλλά, δοθείσας και της ευκαιρίας που προσφέρει αυτό το νέο setting, θα ήθελα στο μέλλον να δω και κάτι καινούριο. Ο κόσμος του entertainment προσφέρεται για πολλή κριτική, και πέραν του συντηρητισμού.
Στην προσπάθειά του αυτή, να διασκεδάσει κριτικάρωντας, ο Sorkin θα πρέπει φυσικά να μην αυτοπαγιδευτεί κάνοντας το show πιο σοβαρό από όσο μπορεί να αντέξει, δεδομένης της θεματικής του. Το West Wing όφειλε να είναι βαρύ, γιατί κάθε απόφαση αυτών των ανθρώπων επηρέαζε τον πλανήτη. Το Studio 60? Άντε να επηρεάσει τα βράδια της Παρασκευής των 9 εκατομμυρίων τηλεθεατών του. Συνεπώς αυτό που πρέπει να προσεχθεί, είναι ο τόνος του show ώστε να μην ακροβατεί πολύ-πολύ στα όρια της smugness, ενός I'm-too-good-for-you τόνου. Και πάλι, έχω κάθε πίστη οτι ο Sorkin δε θα πέσει σε αυτή την παγίδα-- μιλάμε για τον άνθρωπο που έφερε την Big Block of Cheese Day σε ένα πολιτικό δράμα. Το χιούμορ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γραφής του και θεωρώ πως δε θα το περιορίσει σε κυνικές ατάκες για την κατρακύλα της κουλτούρας, όπως ακριβώς κατάφερε να αναδείξει το γλυκό και το αισιόδοξο μέσα από τις πιο δυσμενείς καταστάσεις στο υποτιμημένο του αριστούργημα, Sports Night.
Τα potential παράπονα εκφράστηκαν, τώρα το βουλώνω και κάθομαι να απολαύσω ό,τι έχει να μας δώσει αυτή τη φορά ο Sorkin, που μαζί με τον David Milch είναι η πιο ξεχωριστή, ιδιοφυής και απολαυστική δημιουργική φωνή στη σημερινή τηλεόραση. Από την ερχόμενη εβδομάδα έρχεται το νέο υλικό, και δε θα μπορούσα να είμαι πιο ανυπόμονος...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Semi-gossipy question: Kseroume poso autobiografiki einai i sxesi Matt kai Harriet? O Sorkin xorise me tin Kristin Chenoweth epeidi diafonouse me tis thriskeutikes tis pepoithiseis or something? 'H aplos prospathei na mas pei oti den tha itan pote me mia gynaika oso omorfi i talantouxa ki an itan an dieferan toso poly ta pisteuo tous?
ΑπάντησηΔιαγραφήPantos polloi exoun problima me tin Harriet (eite me ton idio to xaraktira eite me tin Sarah Paulson os ithopoio) kai kapou diabasa oti antiprosopeuei tin "weakness" tou Sorkin pou einai i prospatheia tou na einai tautoxronos fileleutheros kai conservative kai telika na teinei pros to proto.
H kritiki tis psyxagogias genikotera einai megali pagida. Eutuxos o typos den einai ilithios kai logika den tha katafygei ston eukolo tropo (p.x. askopo name-dropping, ena apaksiotiko sxolio gia tin Paris Hilton ktl.) alla tha exei kati ousiodes na pei.
Hooray for Canada pou tha mas kanei na perimenoume mia mera ligoteri!
'H aplos prospathei na mas pei oti den tha itan pote me mia gynaika oso omorfi i talantouxa ki an itan an dieferan toso poly ta pisteuo tous?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το βλέπω έτσι, γιατί αν ήθελε να κάνει αυτό, πολύ απλά θα την δαιμονοποιούσε. Εδώ κάνει anything but.
Και γι'αυτό διαφωνώ με την άποψη πολλών σχετικά με αυτό το χαρακτήρα. Ο Sorkin δε θέλει να πείσει κανέναν οτι είναι συντηρητικός, γιατί δεν είναι. Είναι ξεκάθαρο αυτό. Δε γουστάρει την εκκλησία, δε γουστάρει τους ρεπουμπλικάνους. Αυτό δεν κρύβεται. Αλλά με χαρακτήρες σαν της Harriet στο Studio 60 ή της Ainslee στο West Wing, θέλει απλώς να υπογραμμίσει οτι δεν βάζει τους πάντες στο ίδιο τσουβάλι, και οτι είναι οι ηγεσίες που τον ενοχλούν, όχι οι άνθρωποι, απαραιτήτως.
Πολύ λεπτή γραμμή αυτή, και δεν καταφέρνει πάντα να την περπατήσει (στο φινάλε της s4 του West Wing ήταν λες και ο John Goodman ενσάρκωνε τον ίδιο το Σατανά), αλλά πάντα προσπαθεί, συνήθως πετυχαίνει, και ακόμα και όταν αποτυγχάνει, το κάνει με στυλ. Τόσο, που δε με νοιάζει που απέτυχε. :)
Εδώ είναι πολύ νωρίς για να φανεί, either way. Αλλά μάλλον μιλάμε για το χαρακτήρα που θα σηκώσει την πιο πολλή συζήτηση, αν τον χειριστεί σωστά.