'Battlestar Galactica': Six of One



Spoilers μετά το άλμα για ένα εκπληκτικά άνισο, αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον, επεισόδιο 'BSG'.

Να αδειάσω λίγο εν τάχει με τις σκηνές στο Galactica που ήταν γεμάτες on the nose συμβολισμούς (ο πυροβολισμός στη φωτογραφία της Roslin και του Adama) και νοηματικά -και φραστικά- επαναλαμβανόμενους διαλόγους. Η Starbuck λέει οτι πάμε από το λάθος δρόμο, δεν ξέρω αν το καταλάβατε, κάντε το να σταματήσει, *σπάει πράγματα*, πονάει κεφάλι, αααα, λάθος δρόμος, *κεφαλιά σε μυτερές γωνίες*, ΠΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟ!, κτλ. Επίσης, μες στο corniness η αποχώρηση του Lee από την ενεργό δράση, και σίγουρα τίγκα στο ζουμί για ένα fleet που ακόμα δύσκολα θα του είχε συγχωρήσει την αθώωση του παγκόσμια μισητού Gaius Baltar. Αυτά όλα, πακεταρισμένα με μετριότατους διαλόγους οριακά σωσμένους από τις ερμηνείες του Edward James Olmos και της Mary McDonnell. (αλλά όχι ακριβώς.)

Μέσα από μια σειρά εν γένει too much σκηνών, κρατάω το ενδιαφέρον φινάλε (με την κρυφή αποστολή της Kara να βρει τη Γη, αν και δεν μου είναι απόλυτα σαφές πώς θα λειτουργήσει πρακτικά αυτό), την πληροφορία πως κατά τα φαινόμενα η Πρόεδρος έχει ξανά καρκίνο και πράγματι θα πεθάνει οδηγώντας την ανθρωπότητα στη σωτηρία, καθώς και δυο hints που δεν είμαι σίγουρος πώς θα εξελιχθούν. Το ένα είναι η προαναφερθείσα ραγισμένη φωτογραφία, που σε συνδυασμό με την μυστική αποστολή στην οποία ο Adama έστειλε την Kara, συλλαβίζει χάσμα μεταξύ των δύο, και απαναφορά στη δυναμική των πρώτων σεζόν.

Το άλλο, το contrivance μέσα από το οποίο οι συγγραφείς έφεραν στο ίδιο κρεβάτι τον Gaius και την Tory. Είναι απλά για να έχουν οι δυο τους κάτι να ασχολούνται μέχρι να έρθει η στιγμή να κάνουν κάτι σημαντικό παίζοντας το ρόλο τους, ή θα εξελιχθεί σε σημαντική εξέλιξη, ενδεχομένως με τον Baltar να μαθαίνει/υποψιάζεται πρώτος τις εξελίξεις με τους 4; Δε θα ήθελα να αποτελέσει απλώς μια σαπουνίλα από το πουθενά, και το αναφέρω μόνο και μόνο επειδή το show 2-3 φορές στο παρελθόν δεν έχει αποφύγει αυτή την τάση προς το αχρείαστο soapy drama.

Αυτές λοιπόν είναι οι overwrought χαριτωμενιές στο Galactica, αλλά αυτή τη φορά το ενδιαφέρον μας εστιάστηκε σε όσα συνέβαιναν μακριά από αυτό, δηλαδή στη βάση των Cylons. Όπου σε ένα ενδιαφέρονεν δυνάμει twist του "Everything that's happened, will happen again" που ακούσαμε στο 'Razor', η Six πήγε και έδωσε πίσω στις original τοστιέρες την ελεύθερη βούλησή τους. Από τη μία είναι φοβερά ενδιαφέρον το οτι συνέβη και μόνο κάτι τέτοιο. Η απόσυρση του μοντέλου της D'Anna τώρα μοιάζει ακόμα λιγότερο υπερβολική, καθώς οι φοβίες του Cavil παίρνουν τώρα σάρκα και οστά στο πρόσωπο ενός άλλου μοντέλου.

Από την άλλη, μπορεί αυτή η κίνηση να σημάνει το τελευταίο στην προσδοκώμενη ένωση ανθρώπων και Cylons; Ο πόλεμος ξεκίνησε όταν οι μηχανές ανέπτυξαν την ελεύθερη βούληση να διεκδικήσουν την ελευθερία τους, και τώρα η Six τους δίνει το δικαίωμα να κάνουν ξανά το ίδιο. Όποιος δεν ξέρει την Ιστορία είναι καταδικασμένος να την επαναλάβει ή μήπως μια υπολογισμένη κίνηση ακόμα και στις συνέπειές της από το συνασπισμό των προοδευτικών μοντέλων που επιθυμούν να κοιτάξουν τους θεούς τους στα μάτια;

Δε μου είναι απόλυτα σαφές το νόημα της σκηνής του μακελειού βέβαια. Είδαμε απλώς μια προειδοποιητική βολή από την Six απλώς για να περάσει στον Cavil το μήνυμα οτι έχει τον έλεγχο (μέχρι οι Centurions να αποφασίσουν διαφορετικά, φυσικά) ή το σχέδιό της έχει φτάσει τόσο μακριά ώστε να σημάνει την απόσυρση των 3 αντιφρονούντων μοντέλων; Κι από εκεί και πέρα, στην πορεία, τώρα που η Six έχει την ισχύ με το μέρος της, σημαίνει αυτό οτι θα ξεχυθεί στην αναζήτηση των Final 5; Πόσα είναι διατεθειμένη να θυσιάσει; Έχουν όλοι της οι σύμμαχοι την ίδια επιμονή ή θα αρχίσουν να σπάνε κι αυτοί μεταξύ τους; Και πόσο μπορεί να απέχει η επιστροφή της "ριζοσπαστικής" D'Anna;

Αν υπάρχει κάτι που δε μου κάθησε καλά σε αυτή τη σειρά σκηνών, ήταν απλώς το πόσο σπουδαίο θεωρήθηκε το γεγονός οτι ένα μοντέλο ψήφισε διαφορετικά από τη γραμμή του, το οποίο δε μοιάζει τόσο εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε όλα όσα έχουμε δει ως τώρα στη σειρά. Σιγά, δηλαδή. Ενδεχομένως να έπρεπε να έχει γραφτεί κάπως πιο προσεκτικά αυτή η σκηνή, ώστε να υπογραμμίζει την πρωτοπορία της διαφορετικής ψήφου ακόμα και στα πλαίσια μιας γενικότερης παραλλαγμένης προσωπικότητας, την οποία οι Sixes και οι Eights επιδεικνύουν εδώ και χρόνια.

Αυτή η εξέλιξη, σαφέστατα αδικημένη από το επεισόδιο στο οποίο συμπεριλήφθηκε, μπορεί και να είναι αυτό που θα δώσει καύσιμο και μια νέα, αναπάντεχη πλευρά, σε μια τελική ευθεία στην οποία η σειρά έμοιζε να κινείται με αναθυμιάσεις.

14 σχόλια:

  1. Το αναπάντεχο της διαφωνίας όμοιων μοντέλων μου έρχεται μια χαρά:

    Πολλές όμοιες τοστιέρες με διαφορετικές παραστάσεις, καταλλήγουν σε διαφορετικά συμπεράσματα και έχουν άλλες απόψεις.

    Ένα model 8 με παραστάσεις x κατέληγε στο συμπέρασμα f(x), και ένα model 8 με παραστάσεις y κατέληγε στο συμπέρασμα f(y). Ο τρόπος σκέψης και στα δύο model 8 όμως ήταν ο ίδιος: f(...).

    Όταν όμως συσκεφθούνε πάνω σε ένα θέμα, και όλες οι όμοιες τοστιέρες ξέρουν πλέον τα ίδια πράγματα (αφού έχουν κουβεντιάσει μεταξύ τους, οπότε κάθε τοστιέρα έχει μεταφέρει τις παραστάσεις της στις υπόλοιπες), τότε σαν όμοιες μηχανές με όμοια δεδομένα θα περιμέναμε να βγάλουνε το ίδιο αποτέλεσμα.

    Οπότε όταν βρεθούν όλα (για απλότητα ας πούμε ότι είναι τρία μόνο, με παραστάσεις x,y,z) τα model 8 μαζί, και ανταλλάξουν τις παραστάσεις τους, κάθε μια θα κάνει τη σκέψη f(x+y+z), και προφανώς θα καταλήξουν (ανεξάρτητα η κάθε μία) στο ίδιο αποτέλεσμα. Ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε.

    (Οπως βέβαια ξέρει κάθε χρήστης υπολογιστή, οι μηχανές παριστάνουν ότι είναι ντετερμηνιστικές μέχρι να βρουν την κατάλληλη στιγμή να στην ανάψουν.)

    Οπότε τι τρέχει με την boomer; Πως μπόρεσε να αλλάξει τρόπο σκέψης και να γίνει ουσιαστικά μη-συμβατή με τα άλλα model 8; Μήπως τελικά δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στον (αμετάβλητο για μια μηχανή) τρόπο σκέψης και τις (εκ φύσεως μεταβλητές) παραστάσεις της;

    (Σε άλλο ένα offtopic κλεμένο από εδώ: Η μουσική είναι γραμμένη στο δίσκο και τη διαβάζει το γραμμόφωνο ή είναι γραμμένη στο γραμμόφωνο και τη διαβάζει ο δίσκος;

    Οκ, στο δίσκο και το γραμμόφωνο τα πράγματα ίσως μοιάζουν απλά, αλλά όταν είμαστε μέσα σε έναν υπολογιστή, πόσο διαφέρουν τα 0&1 του γραμμόφωνου από τα 0&1 του δίσκου; )


    Ηθελα να γράψω και κάτι άλλα, αλλά όταν είδα το preview είπα να σταματήσω εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα με τη μαθηματική εξήγηση, και ο λόγος που λέω οτι θα έπρεπε να έχει παρουσιαστεί καλύτερα μέσα στο επεισόδιο είναι επειδή γενικά διάβασα πολύ κόσμο να απορεί πού ήταν το περίεργο στην "αιρετική" ψήφο της Eight.

    Μήπως τελικά δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στον (αμετάβλητο για μια μηχανή) τρόπο σκέψης και τις (εκ φύσεως μεταβλητές) παραστάσεις της;

    Όλη η σειρά σε ένα τέτοιο ερώτημα οδηγούσε, για μένα. Γαμώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία τα εκφράζει ο Πύρρος, methinks.

    Το πρόβλημα εδώ, βέβαια, είναι το πώς γίνεται να περνάνε πράγματα από το... reboot τους, εφόσον υποτίθεται ότι έχουν μόνο RAM. Ειδικά όταν τα πράγματα αυτά είναι... ιοί, όπως η αγάπη για τους ανθρώπους, πράγμα που είδαμε στον προηγούμενο (ανδενκανωλάθος) κύκλο.

    Από κει και πέρα, ένα πράγμα που ήρθα εδώ για να ρωτήσω τον Μέγα TV Guru μας είναι... έχουμε οποιαδήποτε επίσημη απόδειξη ότι ο Baltar δεν είναι ο ξέμπαρκος cylon; Τι δε θυμάμαι; Όλοι φέρονται λες και το ξέρουμε, αλλά απ' ό,τι θυμάμαι δεν ήταν ξεκάθαρο όταν είδε τους final five - ή κάνω λάθος; Συν το ότι τώρα μας το παίζει προφήτης του One God για κάποιο λόγο.

    ...Και πρέπει, ναι, να είμαι το μόνο βλήμα που είναι πρόθυμο να τον συγχωρήσει τον Gaius, και ξέρω πάρα πολύ καλά ότι έχω απόλυτο άδικο γι' αυτό. Αλλά μας το πάνε πολύ "συγχωρήστε τον, ρε!" για να το αγνοήσουμε, κι έτσι είναι σίγουρο ότι είτε θα κάνει κάτι 'καλό' είτε - έτσι για το twist - θα κάνει πάλι χοντρή πατάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το setup του Gaius ως neo-Jesus of sorts υπονοεί οτι δε μπορεί να είναι ένας από τους 12 Απόστολούς του. Επίσης, αν ξεχάσουμε το συμβολικό κομμάτι και το πάρουμε απλώς κοιτώντας δραματουργικά το χαρακτήρα του, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ήταν πάντα το πώς ευχόταν να ανήκε ξεκάθαρα σε μια από τις δύο φυλές, αλλά ο θεός/η μοίρα/οι θεοί/η κακή του η τύχη του αρνούνται πάντα αυτή την εύκολη διέξοδο και τον φέρνουν αντιμέτωπο με τις επιλογές του. Είναι άνθρωπος, και όμως πρόδωσε την ανθρωπότητα. Ήθελε να είναι Cylon γιατί αυτό αυτόματα θα τον έκανε (στο μυαλό του) μη-προδότη, θα τον έκανε σωτήρα του αληθινού λαού του. Αλλά όσο κι αν ήθελε το αντίθετο, είναι άνθρωπος.

    Από όλους τους χαρακτήρες της σειράς, είναι νομίζω αυτός που βρίσκεται διαρκώς πάνω στο φράχτη ανάμεσα στα δύο είδη, αλλάζοντας διαρκώς loyalties και μεταμφιέζοντας την ηθική του ανάλογα με το ζητούμενο. Αν η σειρά οδεύει εκεί που όλοι βλέπουμε να οδεύει, it's only natural οτι ο Gaius θα σταθεί ανάμεσα στα δύο είδη και θα τα οδηγήσει στο αύριο, ως κάποιου είδους καταραμένος Μεσσίας. Άρα δε μπορεί να είναι Cylon.


    Μιλώντας για τον Gaius, ξέχασα να γράψω στο post αυτό που για ακόμη μια φορά με άφησε άναυδο, δηλαδή το πόσο καλά παίζει τη μαύρη κωμωδία ο James Callis. Η σκηνή του με την Tory στην κουζίνα (ή όπου βρίσκονταν στην πρώτη τους συνάντηση) ήταν ανεκτίμητη.

    Επίσης ξέχασα και τον Chip Baltar. Πολύ πράμα.


    By the way εγώ δεν είδα preview του επόμενου επεισοδίου σε αυτό που κατέβασα, κι επειδή από ό,τι κατάλαβα υπονοεί κάποια ψιλο-σοκαριστικά πραγματάκια, ας μην το σχολιάσει κανείς, ακόμα κι αν το έχει δει. Εκτός αν έχω καταλάβει λάθος και δείχνει απλά την Kara να φωνάζει οτι ΠΑΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΗΗΗΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ούτε εγώ είδα preview, το λέω από τώρα.

    Και, ναι, με έπεισες απόλυτα για το Gaius-is-not-a-cylon. Ευχαριστώ. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι, για κάποιο λόγο, ότι narratively θα τα γ@μούσε όλα το να ήταν. Σκεφτόμουν απλά, με wishful thinking of sorts, το ότι "δε μας το είπαν καθαρά και με το νόμο". Καλά που ρώτησα εδώ, αλλιώς θα καβαλούσα το εκτροχιασμένο τρένο σκέψης μου, πράγμα επικίνδυνο, non?

    Α, όσο για το "περίεργο" της ψήφου της 8, ναι, σκατά το έδωσαν, για τα δεδομένα του BSG πάντα. Έχει μεγάλη βάση το ότι έγινε, βέβαια, και επίσης είναι λογικό που τους άφησε έκπληκτους (απλά θα έπρεπε να το "ντύσουν" καλύτερα.)

    Μαθηματικά μιλώντας, τώρα που το σκέφτομαι, τα ανθρωπόμορφα cylons δεν πιστεύω ότι μπορούν να αντιστοιχιστούν με μια απλή εξίσωση. Μου βγάζουν εξ' αρχής πολύ πιο fractalικές καταστάσεις, σαν την ανθρώπινη ζωή ένα πράμα, και είναι φυσικό εάν (- εφόσον, if you will) είναι το missing link ανάμεσα στον άνθρωπο και τη (Centurion) μηχανή.

    Άρα μπαίνει μέσα το χαοτικό awesomeness που κατανοούμε ως 'ζωή', πράγμα που δεν υπόκειται σε ορθολογικούς, linear κανόνες. Και ως missing link, η εξέλιξη αυτού του χαοτικού awesomeness είναι σταδιακή, και είναι φυσικό να παρατηρείται σε κάποιους cylons μόνο σε κάθε περίπτωση.

    Αλλά άλλο ένα πράγμα που ξέρουμε για τη ζωή είναι ότι η εξέλιξη έχει μία τάση να γίνεται σε διάφορα μέρη, άμα γίνει μία φορά το breakthrough σε ένα (read: D'Anna), ακόμα κι αν δεν υπάρχει επαφή μεταξύ των οργανισμών η οποία να δικαιολογεί το ότι έχουν ανάλογη εξέλιξη συγχρόνως - κοινώς, κι ας τις απέσυραν, δεν πειράζει, θα το 'πάθουν' έτσι κι αλλιώς και άλλα cylons.

    ...I shut up.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάνω σε αυτό που είπε η mel, μετά από αρκετούς μήνες κατοχής στην New Caprica, η κοινωνία των ανθρώπων έχει εμείνε σχεδόν αμετάβλητη, ενώ στους cylons έχουν έρθει τα πάνω-κάτω. Ένα-δυο τέτοια περιστατικά και θα τους κάνουμε σαν τα μούτρα μας.


    Επίσης, σημειώστε τη συμμετρία όπου η Athena δεν είναι πλέον σωματικά συμβατή με το μοντέλο της (βλ. cylon-killing virus), ενώ η Boomer νοητικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. άμα γίνει μία φορά το breakthrough σε ένα (read: D'Anna), ακόμα κι αν δεν υπάρχει επαφή μεταξύ των οργανισμών η οποία να δικαιολογεί το ότι έχουν ανάλογη εξέλιξη συγχρόνως

    Ιιιιι! Θα σε σταυρώσω! (LOL) Αυτό το πράγμα με το εξελιγμένο DNA που μεταδίδεται δι'αέρος ή κάτι παρεμφερές?

    Joking aside, υπάρχει λογική εξήγηση σε αυτό που λες, και είναι πολύ απλά οτι η εξέλιξη οδηγεί ορισμένους οργανισμούς σε ένα σημείο και όταν ο πρώτος φτάσει, ο δεύτερος είναι 100 μέτρα πίσω. Όταν τερματίσει και ο δεύτερος, δε σημαίνει οτι είναι επειδή έφτασε εκεί ο πρώτος, αλλά επειδή έτσι κι αλλιώς θα έφτανε κι αυτός αργά ή γρήγορα.

    Και η πορεία του BSG, όπως λες, εμφανώς μας οδηγεί σε μια εξελικτική σχέση ανάμεσα σε μεταλλικές τοστιέρες, σάρκινες τοστιέρες, και εμάς.

    Βασικά ο Cavil ως τυπικός εκπρόσωπος του κλήρου, μυρίστηκε την Πρόοδο να έρχεται και, όπως συνήθως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, την έκλεισε σπασμωδικά αντιδρώντας σε ένα κουτί. Αλλά όπως μας έχει διδάξει το 'Jurassic Park' και η κοινή λογική, δε μπορείς να σταματήσεις το φυσικό, κι έτσι τώρα ένας Centurion του κάνει τη μούρη κιμά.

    Πάει να πει κάτι τόσο σπουδαίο αυτή η σειρά που σχεδόν θέλω να κλάψω. (LOL)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Late to the party. Ok, έχω να πω το εξής: αυτό το epi γράφτηκε από τον M. Angeli, βλέπετε The Son Also Rises και The Woman King, οπότε moi προσωπικά δεν είχα και ιδιαίτερες απαιτήσεις εξ'ορισμού για την επιτυχία του. Οι διάλογοι ήταν τόσο contrived και με ενοχλεί πως το ότι συνέβη στο στρατόπεδο των Cylon, πέρασε και δεν άγγιξε ουσιαστικά. Ευελπιστώ να γίνει καλύτερη ανάλυση στο επόμενο epi, του οποίου το preview ήταν αρκετά δυνατό. Το πραγματικό plot advancement διήρκεσε μόνο 3-4 λεπτά σε όλο το epi, κατά τα άλλα είχαμε μία αδικαιολόγητα μεγάλη κοιλιά, σαν αυτή του Lee στην αρχή του τρίτου κύκλου. And I will rant no more about it, ούτε καν για τον τρόπο που κατέληξε η αγαπημένη μου Tory στο κρεβάτι του Gaius...

    Anyhoo, θα προσκυνήσω άλλη μια φορά την Tricia με την απίστευτη ερμηνεία της ως ακόμη ένα διαφορετικό μοντέλο Cylon, και πιστεύω ότι το νόημα του epi ήταν don't piss off a Six.

    Το ντουέτο Gaius με HeadGaius ήταν τόσο αστείο, που ένιωσα τρελλό ενοχικό σύμπλεγμα αυτόματα μόλις άρχισα να γελάω. Έχω αρχίσει δε, να πιστεύω πως όλα τα chip reincarnations παίζει να είναι manifestations του θεού-θεών, δηλαδή του τελευταίου Cylon.

    Τουλάχιστον, τακτοποιήθηκε στο κεφάλι μου more or less η αριθμητική σειρά των μοντέλων. Έχουμε skinjobs από το 1 εως το 6, ένα κενό στο 7- one of the final five, στο 8 την Sharon και όλα συλλήβδην τα ανυπότακτα οκτάρια και μετά 9-12 τους λοιπούς εκ των final five. Αναρωτιέμαι ποιά είναι η σημασία της αρίθμησης και γιατί μόνο η Sharon είναι αυτή που σαν νούμερο βρίσκεται εμβόλιμη ανάμεσα στους λοιπούς/διαφορετικούς final five, μήπως γιατί μέχρι στγμής έχει δείξει τα περισσότερα στοιχεία αντιφατικής/ανθρώπινης συμπεριφοράς σε σχέση με τα λοιπά μοντέλα; Και γιατί ο ένας από τους final five να βρίσκεται στο νούμερο 7;

    Επίσης, επειδή όλα ανάγονται στο subtext και στον τρόπο που το ερμηνεύει κανείς, ήταν πολύ ενδιαφέρον το κομμάτι του διαλόγου μεταξύ Laura-Starbuck : "I'm no more a Cylon than you are. And you know it." Ειλικρινά πιστεύω πως είτε η Laura είναι η τελευταία Cylon είτε είναι η πραγματική μανούλα της Starbuck και αυτή ευθύνεται για την ξεχωριστή της μοίρα. Αν αποδειχθεί τελικά πως ο final one είναι κάτι τόσο αντικλιμακτικό κατ' εμέ όσο ο Zarek, ο Gaeta ή η Dee θα ξενερώσω τόσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επειδή τώρα κι εγώ τελείωσα με υποτιτλισμούς και τοιαύτα, ένα μικρό braindump, διάσπαρτα:

    - Ο Richard Hatch (ως παλαιός Apollo και νυν Zarek) έριξε πολύ σπρώξιμο να φτιαχτεί το νέο Galactica. Είναι ένα μικρό επιχείρημα ώστε να είναι ο 12ος.

    - Μοντέλα 7 και μετά ήταν όλα τα μοντέλα που αναμίχθηκαν με ανθρώπους εν κρυπτώ. Η Sharon απλά ήταν το 8 και αφυπνίστηκε νωρίτερα από τα άλλα, δεν νομίζω πως έχει ιδιαίτερη σημασία ο ακριβής αριθμός της, αρκεί να μην είναι 7 ή 12.

    - Ο Πύρρος, από τη στιγμή που έθιξε το θέμα της ντετερμινιστικότητας των υπολογιστών, μπήκε μέσα στην καρδιά μου :) Επίσης, η Mel νομίζω δεν αναφέρεται σε airborne DNA αλλά σε memes (μιμίδια κατά το γονίδια), μιας και μιλάμε για νοήμονες οργανισμούς.

    - Ο Μπάλταρ είναι ο ελβετικός σουγιάς του συμβολισμού της σειράς: πότε Βούδας, πότε Κούδας (αν και αυτό όχι ακόμα :), πότε Ιησούς κι Ιούδας, αλλά συμφωνώ πως το στιχάκι δεν θα επεκταθεί σε «πότε Κύλωνας».

    - Περί συναρτήσεων: μιας και αναφέρθηκε πως μέχρι και οι Raiders έχουν heuristic algorithms, δεν είναι δύσκολο να θεωρήσουμε πως οι skinjobs έχουν ακόμα πιο προχωρημένο λογισμικό. Πλην όμως, ορθότατα λέτε πως θα έπρεπε να κάνουν πολύ πιο σαφές το σημαντικό της διαφορετικής αποφάσεως (απόφαση που υπερβαίνει τους μέχρι τώρα γνωστούς μας βαθμούς ελευθερίας στο λογισμικό των μοντέλων)

    - Λίγος χαβαλές: η μουσική υπήρχε εξ αρχής. Ο άνθρωπος (και τα κατασκευάσματά του, λοιπόν) δημιουργήθηκε μόνο και μόνο για να την αποτυπώσει. Όλα τα άλλα προβλήματα της ανθρωπότητας οφείλονται στα ελαττωματικά αντίτυπα του ανθρώπου, που δεν μπορούν να παίξουν μουσική και κάθονται και τρώγονται μεταξύ τους.

    - Ο chip/head Baltar νομίζω ήταν ο ίδιος (και άρα δανεικός) από τις φαντασιώσεις της Six. Μπορεί η Six του κελιού στο σκάφος να κοιμόταν εκείνη τη στιγμή, οπότε ο Baltar της ήταν διαθέσιμος. (Βλακείες λέω, εννοείται :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Περί του sync. evolution:
    Ναι, πάνω κάτω σε memes αναφέρομαι (αν και από την εποχή που τα έλεγε ο Dawkins αυτά έχει συζητηθεί πολύ το θέμα, κι έχει πάει και σε άλλα αυτός - πέρα κι από την anti-ID λογική που κηρύττει - και έχουν ειπωθεί πολλά επί αυτού του θέματος, πχ το να πρόκεινται για πρωτεΐνες τα memes, που έχει να κάνει μ' αυτό που λες... looong stοοory anyway, εγώ για ταινίες ξέρω).

    Και, Tyler, I thought you knew me better than that. Το ότι πιστεύω στον Άγιο Βασίλη, και είμαι και κολλητή με το Easter Bunny, δεν πάει σε καμία περίπτωση να πει ότι πιστεύω σε βλακείες. Hmph.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου αρέσει αυτό το θέμα με την αρίθμηση. Αυτό όμως που θα μου άρεσε αν δεν έμενε στον αέρα, είναι η Ιδιαίτερη Σημασία της Boomer, καθώς ήταν το μόνο μοντέλο του β' μισού της αρίθμησης (δηλαδή των undercover Cylons) που ήταν ευρύτερα γνωστή στους κύκλους των τοστιέρων, ενώ οι άλλοι 5 είναι undercover από όλους.

    Το "Κύλωνας" είναι επίσημα η αγαπημένη μου λέξη για το μήνα Απρίλιο.

    Και η σαχλαμαρίτσα με την Six που κοιμόταν ξαμολύοντας τον Chip Baltar να κάνει τσάρκες στο Galactica με έκανε να γελάσω. :)

    Μελ, ζητάω γονυπετής συγγνώμη. In fairness, απαντούσα πριν να πιω καφέ, και οτιδήποτε κάνω πριν πιω καφέ είναι εξ ορισμού off the record.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ γιατί έχω ένα περίεργο feeling ότι η "Dying Leader" τελικά δεν είναι η Roslin, αλλά η Starbuck?
    Είναι σίγουρα Dying (αν μας επιτρέπεται μια πιο ελύθερη μετάφραση των Γραφών), και (σχεδόν) σίγουρα τους οδηγεί προς τη Γη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Apology accept0red. Σε κάθε περίπτωση, έχεις μούσι, άρα νικάς σε οποιονδήποτε αντίλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. tora ego tha grapso mia theoria pou exei katsikothei sto mialo mou!!!
    an einai vlakeia vareste me!

    jekinao
    an ta valoume simfona me ta theologika stoixeia tis seiras
    )prosoxi den thimamai tin photo pou tous eixe kai kala simfona me ton mistiko deipno!!!!)

    i roslin jeroume oti gia na sosei tin anthropotita tha pethanei...
    to idio akrivos simvainei me ton iouda kai ton xristo
    tora i prodosia tis roslin einai logika oti einai cylon kai vasika empodizei tin kara na voithisei gia tin evresi tis gis
    episis to sxolio apo ton mo5 me evale se skepseis!!!
    an to teleytaio cylon sto razor nomise oti anti gia tin kara eixe mprosta tou tin roslin...
    kai oti an epizisei den prokeitai pote na vrethei i gi
    random thoughts

    me ta mathimatika den ta pao kathoulou kala!!!!!!!

    opos eipa vareste me an kano lathos

    ΑπάντησηΔιαγραφή