StrikeWatch: Negotiations resume

UPDATE: Η 26η Νοεμβρίου ορίστηκε ως μέρα επανέναρξης διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές, τη στιγμή που μετά τη Sony και η Universal άρχισε να ενημερώνει τους ηθοποιούς της πως σταματάει να τους πληρώνει. (περισσότερα στοιχεία κάτω από αυτό το update.) Σειρές που αυτό αφορά, μεταξύ άλλων τα "Battlestar Galactica", "The Office" και "30 Rock", κι ενώ η SAG δε σταματά να φωνάζει για τον παράνομο χαρακτήρα αυτής της απόφασης. Πολλοί θεωρούν πως αυτές οι κινήσεις των στούντιο έχουν ως σκοπό τη διάσπαση του μετώπου σεναριογράφων-ηθοποιών, ώστε στις διαπραγματεύσεις της επόμενης Δευτέρας η WGA να εμφανιστεί πιο αποδυναμωμένη. Εγώ δεν ξέρω τι να υποθέσω, απλώς χαίρομαι που οι δυο πλευρές με περιμένουν να γυρίσω από Βιέννη το βράδυ της Κυριακής πριν αρχίσουν να συζητάνε και πάλι.

____________________________________________________________________

Κι ενώ καταφθάνουν κάθε μέρα διάφορες εξελίξεις γεμάτες συμβολισμούς και νοήματα (ο David Letterman πληρώνει από την τσέπη της εταιρείας του όλο το crew του μέχρι το τέλος του χρόνου, ο Eddie Murphy αποχωρεί από τα γυρίσματα picketed ταινίας) η απεργία αυτή έφτασε στην κατά πολλούς ουσία της σήμερα, με την πρώτη εφαρμογή της λεγόμενης "Force Majeure" ρήτρας
που έχουν όλα τα συμβόλαια.

Δικηγόρος δεν είμαι, και αν ξέρει κάποιος ακριβέστερα να το πει ας με διορθώσει, αλλά αυτό που ισχύει χοντρά-χοντρά είναι οτι μια τέτοια απεργία εμπίπτει στις περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης σύμφωνα με τις οποίες ένα στούντιο καλύπτεται νομικά να διακόψει όποιο overall deal θέλει. Μετά το πέρας δέκα ημερών για τα μέλη του SAG και 6, 4 ή ακόμα και 2 εβδομάδων για αυτά της WGA, ο κάθε εργοδότης-στούντιο επικαλείται αυτό τον όρο και έχει το δικαίωμα να τερματίσει υπογεγραμμένες συμφωνίες με τα διάφορα ταλέντα. Και αυτό που μουρμουράνε πολλοί υποψιασμένοι αυτή τη στιγμή στο Hollywood είναι οτι, αν η AMPTP δε στόχευε σε αυτό ακριβώς εξαρχής, τότε σίγουρα ο λόγος που ακόμα δεν έχουμε δει κίνηση στις διαπραγματεύσεις είναι επειδή επ'ευκαιρία βρέθηκε τρόπος να ξεφορτωθούν στούντιο και δίκτυα συμφωνίες που πλέον δεν χρειάζονται. Θεωρητικά από τη Δευτέρα κιόλας, μπορεί να αρχίσουμε να βλέπουμε συμφωνίες στα σκουπίδια.

Όμως η πρώτη βολή ήρθε από τη Sony και στόχευσε ηθοποιούς, συγκεκριμένα τους regulars των sitcoms "Rules of Engagement" και "'Til Death". Βασικά ένα στούντιο υποτίθεται πως έχει 3 επιλογές σχετικά με αυτή τη ρήτρα-- μπορεί να κρατήσει τους regulars πληρώνοντάς τους ό,τι ορίζει το συμβόλαιό τους, μπορεί να τους βάλει στο ψυγείο πληρώνοντάς τους τα μισά λεφτά αλλά μόνο για 5 εβδομάδες, ή μπορεί πολύ απλά να τους απολύσει. Η Sony επέλεξε τίποτα από τα 3, και απλά ενημέρωσε πως βάζει τους παραπάνω ηθοποιούς στο ψυγείο πληρώνοντάς τους απολύως τίποτα. Φυσικά οι ενώσεις των ηθοποιών άφρισαν, υποδεικνύοντας με ένταση αυτό που στα μάτια μου μοιάζει προφανέστατα παράλογο και υποπτεύομαι παράνομο, και έτσι τώρα τα υπόλοιπα στούντιο το σκέφτονται. Από βδομάδα θα υπάρξουν σίγουρα πολλές εξελίξεις, απλά τώρα παραθέτω ένα σχόλιο που αναδημοσιεύτηκε στο United Hollywood πάνω στο θέμα: (emphasis added)


[...] every single company has done extensive financial analysis on this situation, and it's what will drive all decisions made from the AMPTP side.

Business decisions from executive management are based almost exclusively on finances...and often short term finances over long- or medium-term finances.

AMPTP knows exactly when this strike will end.

They have no incentive to come to the table until the desired trigger date, which is likely after the 6 week point required for the force majeure. It may be much later than that, but not likely earlier.

Until then, it's Nick Counter's and the studios' job to manage PR and minimize damage and loss while they ride this thing out.

The studios have forecasted how much they will lose, how much they will save, what offer they will come back to the table with and what date that offer will be presented.

This strike comes down to a pro forma income statement, and clearly the majority of studios or at least the most powerful studios have decided that from a financial standpoint, it is not yet time to end this strike.



Πριν κλείσω θέλω απλά να αναφέρω οτι το αποκλειστικό θέμα του Variety πριν δυο μέρες για τους συγγραφείς του "The Young & the Restless" που υποτίθεται θα έσπαγαν την απεργία, διαψεύστηκε με οργή από το σύνολο του writing staff της σαπουνόπερας, κάνοντας το όλο ζήτημα ένα ακόμα case in point της απαράδεκτης κάλυψης της απεργίας από το έντυπο.

ETA: Και μέσα στον πανικό για τις απολύσεις και τα παγωμένα συμβόλαια, είχαμε και την πρώτη κινηματογραφική απώλεια (τρόπος του λέγειν-- keep reading) με τη Sony να αναβάλει τα γυρίσματα του "Angels & Demons", σικουελοπρίκουελ του "DaVinci Code", για άγνωστο χρόνο, με βάρκα την ελπίδα, και νέα ημερομηνία εξόδου τις 15 Μαίου του 2009, καθώς τα re-writes δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις της παραγωγής. Ναι, λοιπόν. Χρειάστηκε μια μαζική κινητοποίηση, εκατοντάδες άνθρωποι να χάσουν τις δουλειές τους, και ο John Edwards να πιάσει κι αυτός ένα picket στα πλαίσια του Poverty Tour '08 του, αλλά επιτέλους τα καταφέραμε:

Ο Akiva Goldsman σταμάτησε να γράφει σενάρια. Και ο Ron Howard σταμάτησε να τα κάνει ταινίες.

Despite everything, this is a day of joy. Numfar, δικό σου. (ναι, τον χώρεσα κι εδώ!)

2 σχόλια:

  1. lol gia to Angels&Demons. Pantws auto me ti "force majeure" kanei ta pragmata poly pio ksekathara. Pote den eixa katalavei giati oi "paragwgoi " epemenan na min paraxwrisoun o,tidipote se mia apergia pou den tha emoiaze na stamatisei syntoma, me megales apwleies gi'autous, an den ekanan kapoia paraxwrisi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πράγματι. Και η επανέναρξη των διαπραγματεύσεων δείχνει να "συμφωνεί" με αυτό το χρονικό όριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή