StrikeWatch: Day One


H επίσημη πρώτη της απεργίας των σεναριογράφων είναι γεγονός καθώς η έκτακτη συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων της WGA και της AMPTP έληξε τα χαράματα δίχως αποτελέσματα. Μάλιστα, η WGA έδειξε καλή θέληση αποσύροντας ολοκληρωτικά από το τραπέζι ένα από τα δύο βασικά της αιτήματα, δηλαδή αύξηση του ποσοστού εσόδων από τις πωλήσεις των DVD. Οι παραγωγοί ισχυρίζονταν οτι αυτός ο όρος ήταν o deal-breaker, αλλά όταν απεσύρθη άλλαξαν τραγούδι και στύλωσαν τα πόδια μπροστά σε αυτό που τους καίει όλους πραγματικά, δηλαδή τα new media residuals.

Κάθε φορά που κάποιος κατεβάζει νόμιμα ένα επεισόδιο από το ίντερνετ, ο άνθρωπος που το έγραψε πληρώνεται ακριβώς μηδέν σεντς, κάτι που στο μυαλουδάκι κάθε ανθρώπου που δεν είναι ο Les Moonves μοιάζει ολίγον παράλογο. Οι παραγωγοί και τα στούντιο ισχυρίζονται οτι οι όποιες διαδικτυακές πωλήσεις έχουν promotional χαρακτήρα και όπως κανείς δημιουργός δεν πληρώνεται κάθε φορά που παίζεται η διαφήμιση ενός επεισοδίου του, έτσι δεν πρέπει να πληρώνεται και για τα νόμιμα κατεβάσματα. Φυσικά κανείς τους δε μας εξηγεί για ποιο λόγο τότε έχουν τρελαθεί να μηνύουν από το demonoid μέχρι το YouTube/Google, αφού παράνομο-ξεπαράνομο, το κατέβασμα είναι "promotional". Μάλιστα ξέρετε τι? Θα απαιτήσω στο εξής να με πληρώνει η Universal καθότι έχω ξεσκιστεί να "προμοτάρω" τα shows της.

Λογική του παραλόγου aside, η πραγματικότητα της πρώτης αυτής μέρας λέει πως για την ώρα δεν έχει σημειωθεί κάποιο περιστατικό σπασίματος της απεργίας, κι επιπλέον έχουν ήδη αρχίσει να σημειώνονται οι πρώτες επίσημες απώλειες. Πέραν των προφανών θυμάτων, των late night shows (Daily Show και Colbert Report έριξαν ήδη μαύρο), η παραγωγή σταμάτησε σήμερα και για το Office. Γραμμένα σενάρια υπάρχουν, οπότε θεωρητικά θα μπορούσαν να γυριστούν ακόμα μερικά επεισόδια για καβάτζα, όμως ο πρωταγωνιστής Steve Carell (που είναι και μέλος της WGA) τιμώντας τους συναπεργούς του, δεν εμφανίστηκε το πρωί στο σετ για γυρίσματα, προτιμώντας να πιάσει κι αυτός ένα πλακάτ διαμαρτυρίας. Office closed λοιπόν, και λογικά θα είναι η πρώτη σειρά που θα ξεμείνει από originals.

Η αμέσως επόμενη θα είναι το Heroes, για το οποίο γυρίζεται εναλλακτικό φινάλε 11ου επεισοδίου (το οποίο γράφτηκε κυριολεκτικά επάνω στο deadline της απεργίας), έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ως season finale αν το NBC επιλέξει να το χρησιμοποιήσει. Έτσι, η σειρά που φέτος αντιμετώπισε ήδη πεσμένα ratings, εκκωφαντικό backlash και την εγκατάλειψη του spin-off της, είναι πολύ πιθανό να κλείσει μια -όλα δείχνουν- καταστροφική σεζόν, από τις 3 Δεκεμβρίου.

Και για να γουστάρουμε, η φασαρία που προκαλούσαν οι σεναριογράφοι του Cane έξω από το σετ είχε ως αποτέλεσμα να διακοπούν τα γυρίσματα. Πάει κι αυτό.

Το πιο λυπηρό fallout για την ώρα δείχνει να είναι αυτό που αντιμετωπίζει το Scrubs, το οποίο ανανεώθηκε φέτος για τελευταία φορά, με μειωμένη παραγγελία 18 επεισοδίων, προκειμένου ο δημιουργός Bill Lawrence να κλείσει τη σειρά όπως επιθυμούσε... κάτι που κατά πάσα πιθανότητα δε θα συμβεί ποτέ. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί σενάρια για 10 από τα 18 αυτά επεισόδια, κι αν η απεργία κρατήσει κάποιους μήνες, τότε θεωρείται βέβαιο πως το NBC δεν θα ξαναφέρει πίσω τη σειρά του χρόνου για τα τελευταία 8 installments, αφήνοντάς την χωρίς το φινάλε του δημιουργού. Ο ίδιος ο Lawrence όμως δεν δείχνει και τόσο πληγωμένος, καθώς όπως λέει στον Hollywood Reporter, η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι για τους σεναριογράφους να εξασφαλίσουν το μέλλον τους. Κι αν δε μάθουμε ποτέ το όνομα του Janitor, so be it, συμπληρώνω εγώ.

3 σχόλια:

  1. Εδώ έχει ένα καλό Update

    http://www.aintitcool.com/node/34700

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ώπα, αυτό για το Heroes δεν το ήξερα! Μαγκιά του του Kring αν ισχύει. Και μαγκιά τους όλων των executive producers/creators που παρατάνε τις σειρές τους στα χέρια άλλων στην ουσία, ώστε να μην σπάσουν την απεργία.

    (Μιλάω εκ του ασφαλούς βέβαια, γιατί η αγαπημένη μου σειρά, το Shield, παίζει σε καλωδιακό την άνοιξη και δεν υπάρχει τόση άμεση ανάγκη επεισοδίων ώστε το δίκτυο να παρέμβει και να καταστρέψει το series finale. Ομοίως και για το BSG, πιστεύω. Poor, poor Scrubs.)

    Kαι μια και το link ανέφερε τις πίτσες του whedonesque, να και το report του Whedon από την πρώτη μέρα:


    FROM THE FRONT LINES!

    Sick as a dog but proud as a noble and much healthier dog, I made my way to the picket lines outside of Fox studios today. I’m really glad I did. In addition to carrying the banner, it was a chance to talk with other writers, get more perspectives and more information about what’s happening, and to see a surprising number of old friends. David Fury and Mere Smith were there, as well as many non-mutant enemies that I know. We were all caught in that giddy first burst of solidarity and fear. Nobody thinks this is going to be easy. But everybody there knows that, as things stand, it has to be.

    A particularly gratifying and unexpected sight was that of Aly and Alexis, along with Cobie Smulders, marching shoulder to shoulder with the HIMYM scribes. Aly and Alexis even brought boxes of candy bars to hand out to the flagging marchers (actually, I was the only one who appeared to be flagging – even the pregnant writer outlasted me). Mere told me young Boreanaz had also been there earlier that day. I was really touched, but my actor-friends were very matter-of-fact about the whole thing. They understand that the issues at hand affect the future of the entire creative community here, and that the writers, by virtue of being first, will set a precedent that affects all the guilds. That is why we writers have to be firm, intractable and absolute in our dedication to getting a fair deal. And that’s all we’re talking about: a fair deal. For us, and for generations of artists to come.

    Sounds pretty damn pompous, no? “Generations to come…”? Yeesh. But it’s true. Our culture, our government, our corporate structures have all gotten pretty used to taking care of ourselves at the expense of our children and their children. Part of this is simple greed, part is immediate practicality trumping long-view perspective, and part is perfectly understandable fear. It’s easier to take what you’e given, not protest, not make a fuss. A lot of people will suffer grievously if this strike isn’t quickly resolved, and the men and women who voted for it know that. But like so many things – our eco-system being the most obvious – if we don’t make it work now, what’s to come will be much worse.

    Let me be clear on one point: I know I have it easy. I’ve done well, and I’m grateful that I can weather a long winter. Compared to what the studios have made off me my share is tiny and cute, but I’m in no position to complain. But take that differential, apply it to someone who’s just getting by when they deserve better. Now take it and… well, just take it, ‘cause when it comes to the internet and the emerging media there’s nothing there for the artists. There’s no precedent; these media didn’t exist the last time a contract was negotiated. We’re not just talking about an unfair deal, we’re talking about no deal at all. Four cents from the sale of a DVD (the standing WGA deal) sounds exactly as paltry as it is, but in a decade DVD may have gone the way of the eight-track. We have to protect the rights of the people who tell the stories, however they’re told. I’m never gonna be as articulate as Shawn or Brian (both of whom have been linked here, I believe), but I am just as committed. And a lot phlegmier.

    I don’t think of the studio heads as a bunch of grinning tycoons sitting in a smoke-filled club and drumming their fingers like Montgomery Burns. I know some of those guys. I think they’re worried about the future as much as anyone. But they are beholden to their corporations, and that inevitably causes entrenchment and shortsightedness. They can’t afford that. This is an era of change, and for the giant conglomo-tainment empires, it will either be the Renaissance or the Ice Age. Because we will not stand down. Writers can be replaced, as we are constantly reminded. But so can companies. Power is on the move, and though in this town it’s been hoarded by very few, there are other companies with newer ideas about how to make money off of – or possibly, wonderfully, with – the story-tellers. Personally, I like things almost the way they are. I truly hope the executives negotiating for the AMPTP make the few simple concessions that will allow us to work with them again. I want to work. I have this idea, for a show about a girl… I even have the actress for it. And if we strike effectively, maybe she won’t have to.

    I honestly started this post because of Aly and Alexis and their candy bars. But… well… there’s a lot going on. Huge props to the pizza people. Your support during this strike means more than I can express. (Note to self: picket near Jane.) I hope it won’t be long. I watched my Father strike, back in ’88. It was hard. But I was proud. I’m proud now.

    Sincerely, -joss.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χμ, σύμφωνα με αυτό, το έκανε το rewrite o Kring.

    ΑπάντησηΔιαγραφή